איפה אתם גרים

פרגון היא מילה שישראלים רבים אוהבים להגיד אך לא תמיד עושים שימוש בפעולה זו. לפחות ככל שמדובר על מקום מגורים ששייך לנו לא נמהר לפרגן לעיר השכנה או לשכונה החדשה שנבנית בסמוך. מאבקים רבים נוצרו על רקע זה והרגשות לא תמיד היו ניתנים לשליטה. אז  אמנם אומרים שהדשא של השכן תמיד ירוק יותר אך האם זה באמת כך.

מגורים הם עניין חשוב מאוד שכן כל אחד צריך לגור במקום כל שהוא. לעיתים מקום המגורים נקבע בעקבות המיקום שבו נמצאת המשפחה, ההורים או החברים. ישנם גם מקרים רבים שבהם בוחרים להגר לערים סמוכות או רחוקות יותר על מנת לייצר רמת חיים טובה יותר או לעבוד בעבודה מכניסה יותר.

איך בוחרים מקום מגורים

הבחירה נעשית כאמור בדרך כלל על ידי הדור הקודם שהחליט מסיבה זו או אחרת לגור בדרום הארץ, בצפונה או במרכז הצפוף. כמובן שניתן לשנות את הגזירה אך מוטב לעשות זאת בשיקול דעת ורק לאחר שהתייעצתם עם מי שמבין בתחום:

  • מחיר הדיור – כמובן שהשאלה הראשונה שמעניינת אונו זה מה נשלם על הדיור במקום החדש. לעיתים יהיה מדובר על תוספת משמעותית של כסף שלא תמיד יש בנמצא. מצד שני ההוצאות עשויות להתקזז עם תנאים רבים וכדאי לקחת זאת בחשבון.
  • מרחק מהעבודה – מקום העבודה שלנו הוא גם מקור הפרנסה. אנשים שצברו וותק בעבודתם לא ירצו לעזוב אותה ולהתחיל לחפש מקום עבודה חדש ולהתחיל מהתחלה. לעיתים ניתן לעבור לסניף אחר של אותה רשת (במידה ומדובר על רשת). בנוסף ישנה אפשרות להמשיך לעבוד באותה העבודה ולגור בריחוק מה. מערכת התחבורה הציבורית בישראל מאפשרת לכם להגיע לכל מקום במהירות רבה.
  • רצון – יש לו תפקיד חשוב מאוד. זה יכול להיות הרצון של האישה או של הבעל , במקרים שונים ההורים הם אלו שמבקשים מהילדים לעבור ולגור קרוב אליהם. אחת הסיבות הן עזרה עם הילדים או פשוט להיות קרובים לנכדים יותר זמן.
  • מזג אוויר – אמנם מזג האוויר הוא די קבוע ברב חלקי המדינה אך בכל זאת ישנם הבדלים שונים למשל הקרירות והיובש של המדבר לעומת הלחות והחום של תל אביב. כל אחד כאמור נמשך למשהו שונה ולכן ההחלטה היא אישית.

אם אתם מתכננים למכור את הבית שבו אתם גרים כרגע ולעבור לסביבה אחרת אז כדאי לבדוק את כל האפשרויות ולא למהר לשום מקום. כדאי לקחת את הזמן ולחכות להזדמנות הטובה ביותר.

קידום אורגני בניית אתרים
X

    מלאו את הפרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

    Name Icon

    Phone Icon