מחסנים להשכרה – כך תבחר מחסן לעסק!

מחסנים להשכרה – כך תבחר מחסן לעסק!

בעלי עסקים זקוקים לשטחי אחסון גדולים ונוחים, בעיקר כאשר העסק מתרחב ונכנס לתחומי פעילות ולשווקים חדשים. לאור הצמיחה העסקית וכתוצאה מצרכי האחסון המשתנים של העסק, יש לבחור מחסן להשכרה, אך הבחירה אינה פשוטה מאחר ויש להתייחס לגורמים רבים ומגוונים.

כאשר מחפשים מחסנים להשכרה חשוב לבצע בדיקות מקדמיות כדי לקבל החלטה נכונה ומשתלמת, כמובן בהתאם לתקציב של העסק. אם תזרים המוזמנים והמצב הפיננסי של העסק מאפשר זאת, ניתן לרכוש מגרש ולבנות עליו מחסן מודולרי ועמיד, אפשרות נוספת היא לרכוש מגרש ולהקים עליו מחסן מוכן בגודל המתאים לצרכי העסק. אם העסק לא מעוניין או אינו יכול לרכוש מחסן מוכן, הפתרון הנכון והמשתלם ביותר הוא לשכור מחסן בגודל הנחוץ לעסק ובמיקום בטוח ונוח להגעה.

 

אפיון צרכים – שלב ראשון לבחירת מחסן לעסק

לפני שמתחילים להתרוצץ בין מקומות שונים כדי לשכור מחסן לעסק – מומלץ לענות על כמה שאלות כדי לאפיין היטב את הצרכים של העסק. כדאי לענות על השאלות הבאות:

  • האם התקציב מאפשר רכישת מחסן או שהפתרון המתאים לעסק הוא מחסן להשכרה?
  • מה גודל המחסן הנדרש לצרכי האחסון של העסק?
  • מהו המיקום המועדף של המחסנים? האם המחסן ממוקם קרוב לצירי תחבורה ראשיים?
  • האם יש דרישות מיוחדות מבחינת גובה וחלוקה פנימית במחסן?
  • באיזה שלב של צמיחה עסקית העסק נמצא? האם העסק יצטרך שטחי אחסון נוספים בעתיד הקרוב?
  • האם המחסן להשכרה ממוקם באזור בטוח? האם יש שירותי אבטחה באזור?
  • האם ניתן לבצע התאמות במחסן מבחינת אמצעי מיגון, פתרונות מידוף, מיזוג אוויר, פתחי אוורור וכדומה?
  • אילו עלויות נוספות יש מעבר לעלות ההשכרה (ארנונה, אבטחה, דמי תיווך וכו')?

בדיקות מקדמיות

אין מה למהר ולבחור מחסן להשכרה, במיוחד אם אתם מחפשים מחסנים להשכרה במרכז הארץ שם עשוי להיות מורכב יותר לאתר את הנכס המיוחל, חשוב להיעזר באנשי מקצוע מיומנים המכירים מחסנים למכירה ולהשכרה באזורים מועדפים ובמחירים משתלמים. כאשר מחפשים מחסן להשכרה כדאי לבקר בנכס כמה פעמים, עדיף בשעות שונות של היום, וכדאי לקבל חוות דעת משוכרים אחרים באזור. כמו כן, עליכם לבדוק מראש האם יש אחוזי בנייה למחסן אם תחליטו לרכוש אותו בהמשך, האם ניתן לשכור מחסנים נוספים בסמוך לנכס בהתאם לצרכי האחסון המשתנים, וחשוב לבדוק מראש מהו הסיווג של הנכס ברשויות.

כשבוחרים מחסן עבור העסק חשוב לוודא כי הנכס מתאים במדויק לצרכי האחסון הקיימים, אך כדאי לחשוב קדימה ולבחור מחסן שיספק מענה איכותי גם בעתיד הקרוב. לכן, מומלץ לבקר בנכס כמה פעמים ולבדוק מעבר למפרט הטכני גם נגישות נוחה, במיוחד אם זקוקים לרמפה לצורך הטענה ופריקה של סחורה ומטענים, ויש לוודא כי המחסן עמיד בפני פגעי מזג האוויר, יש בו תאורה חזקה והוא מוגן.

חשוב לזכור כי העובדים צריכים להגיע למחסן בקלות ובנוחות, לכן כדאי לבדוק האם יש תחבורה ציבורית נוחה ויעילה באזור, האם המחסן קרוב לצירי תחבורה ראשיים וחשוב להתייחס לעומסי התנועה באזור.

בנוסף, צריך להחליט מראש האם המחסן חייב להיות קרוב לנמל התעופה בן גוריון או לנמל ימי, זו נקודה חשובה מאוד עבור עסקים המרבים לייבא או לייצא סחורה. כמו כן, ישנם היבטים עסקיים שחשוב לשים לב אליהם, למשל האם המחסן צריך להיות קרוב ללקוחות גדולים כדי לספק להם סחורה במהירות ותוך חיסכון משמעותי בעלויות השינוע.

היבטים נוספים שעליכם להתייחס אליהם בכובד ראש הם האם המחסן נמצא באזור מגורים לכן יש להתחשב בשכנים, מהן עלויות התיווך ושכר הטרחה לעורך הדין, מהי תקופת החוזה, האם ניתן לשכור מחסנים נוספים מהבעלים בסמוך למחסן הנוכחי, כמה צריך להשקיע במחסן כדי להכינו לצרכי העסק ועוד.

הפתרון המומלץ והמשתלם ביותר לאיתור מחסן להשכרה הוא בעזרת משרד תיווך מקצועי המתמחה בנכסים מסחריים ותעשייתיים למכירה ולהשכרה. בעזרת משרד תיווך תוכלו לקבל מעטפת שירותים רחבה ולחסוך לא מעט כסף, זמן וכאבי ראש.

קידום אורגני בניית אתרים
X

    מלאו את הפרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

    Name Icon

    Phone Icon