איך להיזהר מהונאות בעת רכישת דירה

עבור רבים מאתנו דירה פרטית יכולה להיות חלום שהתגשם. לאחר שנים רבות של מגורים בשכירות, מעברי דירות ושעות נוספות בעבודה, מגיע הרגע שבו יש לכם די כסף לקנות דירה משלכם בעיר האהובה עליכם. אבל רגע לפני שאתם קופצים למים וחותמים על החוזה, כדאי לבחון את הדירה שעומדת להיות בבעלותכם. אחרי הכול, בישראל כמו בשאר העולם לא חסרות הונאות.

3 הונאות נפוצות בעת רכישת דירה

אלה כמה מבין ההונאות שכדאי להיזהר מהן בעת הרכישה:

  • זיוף בעלות – ישנם סוחרים המוכרים דירות שאינן שייכות להם בפועל. הם מזייפים מסמכים ועלולים להמיט עליכם אסון כלכלי בסופו של דבר. כדי להתגונן מפני התרמית הזו, מומלץ לשאול קצת את השכנים לגבי בעל הדירה.
  • מכירה כפולה – לעתים בעל הדירה מתנהל מול מספר קונים ומנסה למכור להם את הדירה. כדי להתגונן מפני התרמית הזו, מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי שיוכל לבדוק אם הדירה שלכם עומדת למכירה למועמדים נוספים.
  • הגדרה בלתי חוקית – בימינו אנשים רבים הופכים מחסנים או מוסכים לדירות להשכרה. "דירות" מעין אלה לא תמיד מוכרות על ידי העירייה. כך נוצר מצב שבו כאשר אתם רוכשים דירה, אתם עלולים למצוא את עצמכם עם מחסן שכזה אשר לא קיבל אישור מגוף סמכותי כלשהו. משום כך, כאשר אתם כבר בוחנים דירה חשוב לבדוק אותה היטב ולברר את סטטוס המחסן או המוסך הפרטי הנלווה אליה.

פונים לקבלנים מקצועיים בתחום הנדל"ן

שיטה נוספת להתגונן מפני תרמיות בעת רכישת דירה היא פנייה לקבלנים מקצועיים אשר קיבלו אישור עבודה. כאשר אתם מחפשים קבלנים אלה, כדאי לנצל את כל ערוצי המדיה העומדים לרשותנו היום. אלה יכולים להיות בלוגים פרטיים, אתרי חדשות, רשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר וכמובן אתרים תדמיתיים מקצועיים. מכיוון שתחום הנדל"ן הפך לנזיל לאחרונה, כדאי לבחון היטב את החברה שאליה אתם פונים. במקרה זה, כל המלצה תעזור, אפילו זו של חברת טוב מהילדות או של בן משפחה קרוב. אחרי הכול, כאשר אתם משקיעים בתחום הנדל"ן ומשקיעים כסף רב ברכישת דירה, אתם רוצים לדעת כי העתיד שלכם נמצא בידיים טובות.

קידום אורגני בניית אתרים
X

    מלאו את הפרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

    Name Icon

    Phone Icon