חוסכים לדירה? – כך תייצרו הון התחלתי בעזרת קופת גמל להשקעה

חוסכים לדירה? - כך תייצרו הון התחלתי בעזרת קופת גמל להשקעה

לקיחת משכנתה לדירה זו החלטה כלכלית "כבדה" ומפחידה. מצד אחד, ישנו "החלום הגדול" של להגיע לדירה משלכם ומצד שני, יש את הרצון והצורך לשמור על ביטחון כלכלי ולא לשקוע במחשבות מטרידות כמו "כמה כסף יישאר לי בעו"ש", "איך נדאג לתשלומי ביה"ס וחוגים לילדים", "מה יהיה עם תשלום החשבונות" וכו'. אך מה אם היינו אומרים לכם, כי ישנה דרך גמישה ויעילה שיכולה לסייע להגדיל את ההון העצמי? דרך שבה אתם גם יכולים לשמור על נזילות כספית וגם לחסוך עד עשרות אלפי שקלים בשנה? אז לדרך הזו חברים, קוראים קופת גמל להשקעה. איך בדיוק היא עובדת? המשיכו לקרוא ותגלו!

מה היא קופת גמל להשקעה?

 קופת גמל להשקעה הינה מוצר פיננסי גמיש המאפשר לכם לחסוך כסף רב תוך שמירה על נזילות כספית בכל עת. מטרתן העיקרית של קופות הגמל להשקעה, היא לעודד אתכם לחסוך כסף עד לעתיד, או אפילו גיל הפרישה כך שתוכלו ליהנות ממנו מקצבה פנסיונית נוספת הפטורה לחלוטין מתשלום מס.

כל מי שיש לו קופת גמל להשקעה יכול לחסוך דרכה עד 70,000 שקלים בשנה (דרך הפקדות חודשיות קבועות או הפקדות חד פעמיות בהתאם לרצונכם). מבחינה זו, אם אתם זוג למשל שמתכנן עוד כמה שנים לקנות דירה – אז כל אחד מכם יכול לפתוח קופת גמל להשקעה ולחסוך עד 70,000 שקלים בכל שנה, כדי ליצור לעצמכם הון התחלתי ראשוני. תחשבו שתוך 3-4 שנים בלבד יוכלו כבר להיות לכם בין 420,000-560,000 שקלים שיוכלו לשרת אתכם לצורך השקעה ברכישת דירה.

קופת גמל להשקעה – יתרונות: 

  • קופות הגמל להשקעה מנוהלות בבתי השקעות וסוכנויות ביטוח שהם גופים פיננסיים מקצועיים ומוסמכים. בנוסף, "דמי הניהול" עבור ניהול קופת הגמל שלכם יסתכמו עפ"י רוב בשיעור של 0.7%-0.9% בלבד.
  • כפי שכבר ציינו, קופת גמל להשקעה מאפשרת לכם ליהנות מנזילות כספית. זה אומר שאת הכסף מקופת הגמל להשקעה אתם יכולים למשוך בכל עת, כאשר הכסף יעבור לחשבונכם תוך מספר ימים ספורים מרגע הבקשה. לצד זאת, חשוב לשים לב לנקודה חשובה: אם תמשכו את הכסף לפני גיל פרישה, אתם תחויבו ב"מס רווח הון" של 25% (מס על רווחים שנצברו בקופה בלבד). מצד שני, אם תמשכו את הכסף לאחר גיל 60, תוכלו ליהנות ממנו כקצבה פנסיונית נוספת הפטורה לחלוטין מתשלום מס.
  • בהשוואה למסלולי החיסכון הבנקאיים, בהם צוברים ריבית ובשל שיעור הריבית הנמוך כל כך במשק בעשור האחרון, קופת הגמל להשקעה עשויה להשתלם כיוון שהיא צוברת תשואה בשל ההשקעה בשוק ההון. מעבר לכך, ניתן לעבור בין מסלולי השקעה שונים ללא כל תשלומי קנסות למיניהן.
  • משפחה בת כמה נפשות תוכל לפתוח קופת גמל לכל אחד מבניה. יותר קופות גמל = חיסכון גדול יותר בכל שנה.

אז מה אתם אומרים, לא הגיע הזמן שתהיה לכם קופת גמל להשקעה??

קידום אורגני בניית אתרים
X

    מלאו את הפרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

    Name Icon

    Phone Icon