מדריך מקוצר על מס רכישה

מדריך מקוצר על מס רכישה

מס רכישה הוא מס המוטל על כל אדם הרוכש זכות מקרקעין בישראל. מס זה הינו נגזרת של כמה אחוז משווי העסקה. יש כמה סוגים של נכסי מקרקעין והמס עבורן יהיה מדורג, לפחות עבור דירות להשקעה. המס עבור נדל"ן למגורים יהיה מדורג בהתאם לסוג הנכס (דירה ראשונה או דירה להשקעה) והערך הכלכלי שלו בעסקה ואילו המס עבור כל נכס מקרקעין אחר שהוא אינו נדל\"ן למגורים יהיה קבוע בהתאם להגדרת החוק. שיעורי המס מתעדכנים אחת לשנה באמצע ינואר ותקפים עד לתאריך זה בשנה שלאחר מכן ועדכון שיעורי המס החדשים.

דיווח על רכישת נכס:

על פה חוק מיסוי מקרקעין, כל אדם הרוכש נכס בישראל, בין אם מדובר באדמה, משרד, חנות, נדל"ן למגורים או כל נכס מקרקעין אחר, יהיה מחויב בהצהרה ודיווח על רכישה זו. יש מספר טפסים אותם צריכים למלא ולדווח בהתאם לסוג הנכס וממי רכשתם אותו. החל מדצמבר 2017 ניתן להגיש את ההצהרה גם באמצעות האינטרנט. במידה ובעל הנכס מיוצג על ידי עורך דין זה יוכל לייצג את הלקוח לענייני הנכס דרך מערכת המייצגים אליה יש גישה רק לעורכי הדין כאמור.

מידע אודות תשלום מס הרכישה:

את מס הרכישה יש לשלם תוך 60 יום מתאריך ביצוע ההעסקה או חתימה על זיכרון דברים. הדיווח מתבצע לרשות המיסים למשרדי מיסוי מקרקעין. בתחילה ישלם הרוכש את סכום השומה העצמית אותה הוא נדרש לפי ההצהרה שלו ובשלב מאוחר יותר, לאחר בדיקה של מנהל המשרד האזורי, במידה ויתגלה הצורך בתשלום הפרש מסיבה מסוימת תינתן לרוכש 30 יום נוספים לביצוע תשלום ההפרשים. ניתן לשלם מס רכישה דרך בנק הדואר או סניף של כל בנק באמצעות השובר המקורי הנשלח בדואר. אפשר גם לשלם את השובר אונליין דרך אתר רשות המיסים או דרך מערכת המייצגים על ידי העורך דין המייצג אותו. לבסוף ניתן לשלם גם במשרדי מיסוי מקרקעין בשעות קבלת הקהל במקום כמובן.

מה שיעור המס שנצטרך לשלם?

כאשר אינו מדובר בנדל"ן למגורים שיעור המס על הנכס יהיה כ-6% באופן קבוע משווי העסקה. עבור דירה למגורים המס יהיה מדורג. עבור דירה ראשונה, כדי להקל על רכישת הדירה לצרכי מגורים, שיעור המס לדירה במחיר של עד 1.744 מיליון יהיה 0%, כלומר פטור מלא ממס רכישה. עבור דירה שבין המחיר הזה ל2.069 מיליון שקלים המס יהיה 3.5% ולאחר מכן 5, 8 ו-10 אחוזים במדרגות שווי נוספות. עבור דירה שנייה ומעלה הדירה תיחשב כדירה להשקעה והמס יחול כבר מהשקל הראשון של שווי הדירה.

קידום אורגני בניית אתרים
X

    מלאו את הפרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

    Name Icon

    Phone Icon