פינוי בינוי לעומת תמ"א – כל מה שצריך לדעת

בשנים האחרונות, בעקבות שינוי תקני עמידות בפני רעידות אדמה, כמו גם הגידול המשמעותי באוכלוסייה, יותר ויותר עיריות, רשויות מקומיות ויזמים מפתחים תוכניות התחדשות עירונית אשר יחזירו את האטרקטיביות לשכונות וותיקות בערים ויגדילו את היצע יחידות הדיור החדשות. ישנן כמה תוכניות התחדשות עירונית מקובלות, כאשר הבולטות מביניהן הן תמ"א 38-2 ותוכנית פינוי בינוי. על אף שמדובר בתוכניות דומות, יש ביניהן כמה הבדלים משמעותיים – תוכנית תמ"א כוללת שיפוץ של בניין אחד בלבד, לעומת פינוי בינוי אשר מחדשת קבוצת בלוקים שלמה הכוללת לפחות 24 יחידות דיור. עיריות רבות באזור המרכז מאמינות כי פינוי בינוי גבעתיים, רמת גן ותל אביב היא הבחירה הנכונה באזורים מבוקשים אלו, בזכות העובדה כי מדובר בהשקעה בקבוצת בניינים ולא בבניין בודד בלבד, ולכן בוחרות לקדם תוכניות פינוי בינוי.

האישורים הנדרשים לפינוי בינוי

על מנת לבצע פינוי בינוי בת ים, רמת גן, גבעתיים, תל אביב או כל עיר אחרת, ישנם נהלים ואישורים שיש להשיג טרם תחילת העבודה. עוד טרם ההליך, יש לוודא כי  ראשית כל, יש להשיג את אישור הדיירים בבניינים המיועדים להריסה ובניה בפרויקט פינוי בינוי.  לאחר השגת חתימות של 50% מהדיירים או 60% מהחתומים, ניתן להגיש תב"ע פינוי בינוי למתחם. לאחר שכ- 80% אישרו את הפרויקט, ניתן להגיש בקשה לבית המשפט, לחיוב הדיירים הסרבנים האחרונים. לאחר שהושגו 100% השכמה ניתן להמשיך בתהליך. לאחר מכן, יש להשיג אישור עקרוני של אגף התכנון ברשות המקומית בה מהתבצע הפרויקט, ואישור ממשרד השיכון כי מדובר במתחם המוכרז לפינוי בינוי.

לפנות אל המומחים בתחום

פרויקט פינוי בינוי הרצליה, פתח תקווה או כל עיר אחרת הוא ללא ספק פרויקט משתלם במיוחד לכל המעורבים בו- הן ליזמים, הן לעיריות והרשויות המקומיות, והן לבעלי הדירות אשר שוויין יעלה בצורה משמעותית. עם זאת, על מנת שהפרויקט יצליח באופן מיטבי ללא עיכובים מיותרים, חשוב לוודא כי לחברה היזמית המבצעת יש את הקשרים המתאימים, כמו גם את הגב הכלכלי והניסיון הרלוונטי. קבוצת אדלר התחדשות עירונית היא חברה אשר מתמחה ביזמות וביצוע פרויקטי התחדשות עירונית כמו תמ"א ופינוי בינוי. צוות החברה פועל רבות על מנת לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו, כמו גם בתקציבים שהוקצבו לפרויקט ודוגל בהתנהלות מקצועית, קשובה ואדיבה. לפרטים נוספים בכל הנוגע לפרויקטים השונים שהחברה מושקעת בהם באזור המרכז והשרון, צרו קשר עם איציק דרך המייל itzikh@adlertama38.co.il ונשמח לסייע.

קידום אורגני בניית אתרים
X

    מלאו את הפרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

    Name Icon

    Phone Icon